Dacă vrei să ajungi în Greenfield Residence dinspre Aleea Privighetorilor este suficient să urmezi drumul ce trece pe lângă Grădina Zoologică și se continuă apoi, mărginit de pădurea Băneasa, până la intrarea în cartier. Pe numele său din buletin Vadul Moldovei, acesta are o lungime de 2,7 km și, pornind din Aleea Privighetorilor, se termină în Aleea Teișani, la aproximativ 50 de metri de Centura Bucureștiului.

Statutul său de drum public datează de aproape 50 de ani, mai exact din 18 septembrie 1972, dată la care guvernul de atunci, prin hotărârea nr. 1068, aprobă scoaterea din fondul forestier a unor terenuri, în scopul construirii unor drumuri pentru asigurarea accesului optim către zonele de agrement din pădurea Băneasa. Odată cu Vadul Moldovei deveneau drumuri de interes public și alte căi de acces care astăzi au deasemenea, statutul de drum forestier.  Aceste documente se găsesc la Arhivele Naționale și au fost identificate de către Romsilva în anul 2018.

Ulterior declarării sale ca drum public, în 1979, Consiliul de Stat al țării emitea decretul nr. 284 prin care erau trasate limitele sectoarelor Municipiului București, valabile și astăzi. În acest decret, strada Vadul Moldovei este menționată în mod concret ca făcând parte și constituind chiar limita sectorului 1, astfel:

Sectorul 1 - Situat în partea de Nord-Vest a municipiului, cuprins între sectoarele 2 și 6, are următoarea delimitare: … spre Est, limita o constituie o linie convențională care pornește de la liziera vestică a pădurii Tunari până la Strada Vadul Moldovei (inclusiv), continuă pe această stradă cuprinzând și grădina zoologică Băneasa, continuă spre sud până la intersecția căii ferate București - Constanța cu șoseaua Pipera...”

În anul 2007, anul în care ia naștere și proiectul Greenfield Residence, Regia Națională a Pădurilor cheamă în instanță Primăria Municipiului București, administratorul din acel moment al drumului, și, susținând că Strada Vadul Moldovei este drum forestier, deși asfaltat, circulat, inclus în nomenclatorul străzilor publice și în baza căruia fuseseră emise autorizații de construcție, revendică dreptul de exploatare a acestuia. În mod neașteptat, are și câștig de cauză. Deoarece închiderea drumului îngreuna considerabil accesul celor aproape 5.000 de locuitori ai cartierului și pe cei 400 de elevi care frecventează cursurile unității de învățământ privat ce funcționeaza în cartier, pe singura cale de acces rămasă deschisă, Primăria Municipiului București decide în 2017 înființarea unui grup de lucru pentru remedierea acestei situații. Împreună cu Ministerul Mediului și Regia Națională a Pădurilor se identifică în cele din urmă o soluție care să mulțumească toate părțile implicate și să fie și legală în același timp.

Astfel, porțiunea asfaltată în lungime de peste 1 km urmează a fi transmisă în administrare Primăriei pentru a deveni drum public în temeiul legii 192/2010. Procedura este una complexă și are finalitate prin emiterea unei Hotărâri de Guvern pentru punerea în aplicare a legii 192/2010.

Porțiunea neasfaltată în lungime de aproximativ 300 de metri și cu o suprafață de 3000 de mp urma să fie scoasă din fondul forestier conform art. 37 din Codul Silvic (legea nr. 46/2008) pentru funcțiunea  „drum de interes local”. Pentru realizarea acestui proces, dezvoltatorul ansamblului rezidențial Greenfield a oferit în compensare o suprafață dublă, de 6000 de mp, în ciuda faptului că legea prevedea o compensare de doar 1 la 1. Singurele condiții erau ca terenul oferit în compensare să fie intravilan, limitrof fondului forestier, apt de împădurire și situat în Sectorul 1, condiții îndeplinite în totalitate.

În continuare, aceaste proceduri au fost parcurse, fiind întocmită și întreaga documentație prevăzută de lege. Au fost obținute inclusiv avizele din partea Ministerului Mediului și Regiei Naționale a Pădurilor. Termenul lung de finalizare a demersurilor a fost cauzat de neconcordanțele dintre legislația silvică și cea de mediu. La finalul lunii aprilie 2020 toată documentația a fost înaintată Guvernului, care trebuie să constate îndeplinirea procedurilor legale și să emită o Hotărâre de punere în aplicare a legii 192/2010.

Menționăm și faptul că strada Vadul Moldovei este inclusă în planul de dezvoltare urbană, în proiectul Străpungerea Avionului , care presupune o șosea expres între zona Aviației și noul terminal al Aeroportului Internațional Henri Coandă. (Sursa info)

Drumul forestier care astăzi se suprapune integral cu Strada Vadul Moldovei deservește și un alt cartier rezidețial, dar și obiective de interes public, cum ar fi Grădina Zoologică și Federația Română de Tir.